Segons es recull a l'informe “Radiografia de l'Estat de la Ciberseguretat” realitzat per CyberSecurity World i Red Seguridad, en col·laboració amb la Fundació Borredá, presentat a la fira Madrid Tech Show aquest any, les empreses estan elevant la inversió en ciberseguretat.
Ciberatacs més freqüents i nocius
Les empreses espanyoles denuncien que han rebut més ciberatacs el 2023 i que aquests són més crítics i provoquen més danys. El 'ransomware', el 'phishing' i la enginyeria social són les principals amenaces.
Més d'un 60% de les empreses espanyoles afirma haver rebut un nombre més gran de ciberatacs el 2023, i un 80% reconeix que aquests són cada vegada més crítics i provoquen més danys. El 'ransomware', l''phishing' i l'enginyeria social són les principals amenaces.
Més inversió en ciberseguretat
Les empreses espanyoles també reconeixen un increment generalitzat en la inversió en ciberseguretat, tant en pressupost com en formació i tecnologia. La confiança és el factor més valorat a l'hora de contractar un proveïdor de seguretat.
Major protagonisme dels CISO
L'informe revela que el 70% dels responsables de ciberseguretat formen part del comitè directiu o del comitè de direcció ampliat de les companyies, cosa que mostra la seva importància en la presa de decisions.